April april

Har tänkt flera gånger att jag ska titta in här och skriva för att i framtiden veta, vad som hände under den här tiden/ perioden i våra liv....

Men har knappt hunnit då jobbet och mina grabbar tar all tid, jobbet går bra riktigt bra och jag trivs så himla bra.... det är en hel del möten ibland upp till 3 st om dagen och hjärnan går i högvarv då allt är på engelska ( har nog aldrig varit så tyst i mitt liv, som jag är på våra möten) ha ha ha 
Att prata engelska är en sak men att förstå affärsengelskan och själv uttrycka sig i den är snäppet svårare......har turen att i mitt team finns det 2 tjejer från UK så engelska är vårt vardagliga språk och fy fan va vi skrattar när hjärnorna är trötta.....
Förra veckan så sprutade det ut spanska svenska och sen engelska från min mun, hade svårt att ge signaler till hjärnan när jag skulle hälsa på våra städerskor ha ha ha 

En annan rolig sak är att en av dem här 2 tjejerna är relativ ny så hon går på svenska 1 gång i veckan, och förra veckan var hon på en svensk kultur utbildning. Så hon får en förklaring på tex alla våra svenska traditioner och att i Sverige är det OK att åka hiss med en främling och att tystnaden som uppstår är helt normal, att svenskar är försiktiga med att utrycka sina tyckande att dem inte tycker om att ta stor plats ha ha ha och varför vi äter sill sjunger och har fredagsmys och Lill lördag mm
Det roliga med det här är att hon kom tillbaka och berättade och sa well all the swedish pepole och sen tittade hon på mig och skrattade well all the Swedish people except you tammi, because you are from another planet.
Älskar att jag sitter där jag sitter, mitt i stan och kan se över Sergels torg för att om 2 år så sitter jag och tittar över Shanghai :) eller en annan storstad ........och ni behöver inte oroa er för självklart följer grabbarna med, skulle jag inte ha dela vid min sida så skulle jag inte ha dem målen jag har.......














Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taammi.blogg.se

It aint about how hard you hit; its about how hard you can get hit, and keep moving forward.

RSS 2.0